Rapport om gjennomført tiltak fra Roan og Osen Handikaplag

Roan og Osen Handikaplag fikk støtte fra Roan frivilligsentral. Nedenfor kan du lese om aktiviteten de gjennomførte.

Roan og Osen Handikaplag var på tur 10.-12. august 2018.

Turen startet fra Osen kl 10.00 fredag 10. August. Turdeltakerne ble plukket opp underveis og vi dro videre til Orkanger. Der stoppet vi for en kopp kaffe og litt mat. Så fortsatte vi videre til Hitra og Dolmsundet hotell. På kvelden fikk vi en deilig middag og vi koste oss hele kvelden.

Neste dag var vi på rundtur på Frøya med en lokal guide, det var en flott tur da han hadde mye å fortelle om dagens Frøya, men også om det som hadde skjedd i tidligere tider. Vi var på Titran og fikk høre om den uværsdagen da en masse fiskere mistet livet på sjøen i et veldig uvær. Mange familier mistet sin forsørger den dagen. vi fikk høre mange interessante historier. På Frøya spiste vi en deilig lunsj før vi dro tilbake til Hitra. Vi var også innom Hopsjøbrygga der vi bl.a. fikk se et lite museum fra hvalfangst i gamle dager. Tilbake på hotellet var vi inne i Langhuset som er bygd på samme grunn og er en kopi fra det som stod der i vikingtiden.

På kvelden var der middag og etter det samlet vi oss for å se spennende friidrett med brødrene Ingebrigtsen.

Søndag spiste vi frokost og startet på hjemveien.  Vi spiste lunsj på Bårdshaug hotell før turen gikk over fjorden og heim til Roan og Osen.

Alle var fornøyde med en fin tur. Ingen negative tilbakemeldinger.